RODO

Szanowni Państwo, 25 maja 2018 roku w życie wchodzi Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które zmienia przepisy o ochronie danych osobowych. Jego celem jest ujednolicenie regulacji dotyczących ochrony danych osobowych na terenie całej Unii Europejskiej. W związku z tym wprowadziliśmy zmiany w Polityce Prywatności, które wchodzą w życie 25 maja br.

Badanie dostępności napojów alkoholowych w Gminie Brwinów

Wielkość czcionki

Badanie dostępności napojów alkoholowych w Gminie Brwinów

W dniach 9-13 września br. na terenie Miasta i Gminy Brwinów przeprowadzona został projekt profilaktyczno-interwencyjny pt. „Badanie dostępności napojów alkoholowych dla osób nieletnich”
oraz szkolenie terenowe dla przedsiębiorców i sprzedawców napojów alkoholowych: „Odpowiedzialna sprzedaż napojów alkoholowych”. Działania zostały zrealizowane na zamówienie realizatora Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych tj. Środowiskowego Ośrodka Pomocy Społecznej i objęły 46 punktów sprzedaży oraz podawania napojów alkoholowych znajdujących się na terenie Gminy. Koordynatorem oraz opiekunem merytorycznym projektu była Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Projekt był odpowiedzią na ciągle zwiększające się zagrożenia związane z kontaktem młodych ludzi
z alkoholem oraz wzrastającą dostępnością alkoholu dla osób nieletnich. Cel kampanii było również wsparcie sprzedawców alkoholu w należytym i zgodnym z prawem wykonywaniu pracy.

Kampania zrealizowana została przez doświadczonych Trenerów Małopolskiego Centrum Profilaktyki
z Krakowa. Małopolskie Centrum Profilaktyki specjalizujące się we współpracy z instytucjami administracji publicznej i samorządowej w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów społecznych.

Pracownicy i właściciele punktów sprzedaży alkoholu mieli możliwość przekonać się w praktyce jak ważne jest legitymowanie osób, których wieku nie są pewni, oraz utrwalenia postaw asertywnych
jak i zaktualizowania wiedzy dotyczącej przepisów prawa.

Badanie wykonane metodą obserwacji uczestniczącej tzw. „tajemniczego klienta” ujawniło iż w 17 punktach (z 46 badanych) alkohol został sprzedany bez ustalenia wieku kupującego. W pozostałych punktach sprzedawcy zachowali się właściwie, żądając okazania dowodu tożsamości potwierdzającego wiek kupującego. I to właśnie tym sprzedawcom wydano po zakończeniu projektu „Certyfikat Odpowiedzialnego Sprzedawcy”.

Agnieszka Olejniczak


Zgodnie z art. 173 ustawy Prawo telekomunikacyjne informujemy, że strony w domenie sops.brwinow.pl wykorzystują pliki "cookies"

Ta strona korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika (w szczególności z wykorzystaniem plików cookies). Pamiętaj, że wyrażona zgoda na korzystanie z tych technologii, może w każdym momencie zostać zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce. <<Czytaj więcej>>